Ne zaman doğsa kuzey yıldızı
o yırtar karanlıkları
dolunaydır annesi.
Ne de olsa
arkasında dağ gibi ışık huzmeleri.
Ne zaman doğsa kuzey yıldızı
o açar baharları
gülistandır evi.
Ne de olsa
güllerinden oluşur her teninin zerresi.
Ne zaman batsa kuzey yıldızı
alev olur naralara
cehennem tutar sanrıları
Ne de olsa
kayar gider sonsuz karanlıklara.
Ferman SIZLANAN
Aynıydı yüzleri
hayatları da aynı
ezberlenmiş yaşamın tanrısı gibi
sonlarının başlangıçları
ve
dramatik komedi gibiydi
kendilerini farklı sanmaları
Aynıydı yüzleri
düşünceleri de aynı
yaşanmış içgüdülerin hayvanı gibi
kanıksanmış sevgileri
ve
Zayıf yavru gibiydi
yuvadan atılan anlamsız hisleri
...
Ferman SIZLANAN
Sonra vazgeçtik birbirimizden
Aynı rüzgarda
fakat farklı yönlere giden
iki benekli uçurtma gibi
Ne o baktı ardına
ne de ben istedim bakmasını
Bir anlığına denk gelmiş
ve bir anlığına yok olmuş güneş tutulmasının dünyaya göz kırptığı
karanlığında sevişmiştik
Göz bebeklerimiz ısıtmıştı zifiri
ama huzurlu güzdüz raflarını
Sonra vazgeçtik birbirimizden
bulut indi yeryüzüne
temmuz oldu
#FermanSIZLANAN