Herkes mutlu yaşamak ister, ancak yaşamın mutlu kılan şeyin ne olduğunu görme konusunda zihinleri kördür. Nitekim mutlu bir yaşama kavuşmak hiç kolay değildir, insan bir kere yoldan sapmışsa, ona kavuşmaya ne kadar istekli olursa, ondan o kadar uzak kalır. Zira aksi yöne gittiğinden, gidiş hızı arasındaki mesafenin daha da açılmasına neden olur.
…Ama gazetenin bizim ruhumuz için kötü olan yanı olup bitenleri anlatması değildir. Asıl kötü yanı olup biten ve insanın yaptığı her şey hakkında nasıl düşünmemiz gerektiğini söylemesidir. Tek kafa haline getirmeye çalışır.