İyilik,merhamet ve cömertliğin yaptığı şey, yalnızca bir süre acıları dindirmektir.Zaten bu duyguları tetikleyen şey de yabancı acıları farkına varmaktır.Başkalarının çektiği,yaşadığı acıları fark eden kişi , ancak iyiliğe , merhamete ve cömertliğe başvurur..
Hissedilen eksiklik, mahrumiyet duygusu diğerlerinin de aynı duyguyu hissettikleri bilincine varıldığı andan itibaren yumuşar ve azalır.Başkalarının da aynı acıyı hissettiklerini bilmek kişiyi rahatlatır.Geniş kesimlerce hissedilen acılar da bu sebeple hissedilmez.Bu insanlar daha kötü durumda olanları hayal ederek acılarını dindirmektedirler . Başkalarının acısını görmek , acı çeken kişinin kendi acısını azaltır..