__Geçmişte olup bitenlerle yaşamıyor ki insan! Geçmişte olup bitenler, olup biterken güzeldi, yaşadığım günlerin tadıydı. Niye kötülemeli? Niye pişmanlıkla anmalı?
__Biz böyle bilmezdik particiliği. Böyle görememiştik.
...
__Nasıl bilirdiniz?
__Kendi için, kesesi için değil, vatan için koşardı herkes.
Şevket Bey duygulandı:
__Yok o eski adamlar şimdi be kızım! Her biri nurlar içinde yatsın., başka adamdı onlar! Resneli Niyazi Bey, dağa çıktı koskoca padişaha kafa tuttu. Abdülhamit gibi zalimi dize getirdi, devirdi, bir rütbe bile kabul etmedi karşılığında! Mülazım Atıf Bey, Niyazi Bey'in üstüne yürüyeceği duyulunca, kendiliğinden gönüllü çıktı. Şemsi Paşa'yı Manastır'ın ortasında yere serdi. Yalnız vatanı düşünürdü onlar.
...Her şeye aracı soktular kendi adamlarını. Nerede biraz para varsa orada adamlarından biri var. Çimento dağıtımı, kükürt dağıtımı, tarım ilaçları dağıtımı hep adamların eline geçti. Hepsi otlanır. Her şey ucuzlayacağına pahalılandı bu yüzden. Biz bütün baldırı çıplakların ensesi kalınlaşsın diye mi oy verdik onlara?
__Nesini bekleyeyim? Hem olanlar oldu, hem olacaklar belli oldu. Bizde iyi ne olursa başlarken olur. Sonu gittikçe bozulur her işin. Çocuk gibi kandık hepimiz. Maşallah gidenlerden aç çıktılar, şimdiden tuttular bütün köşe başlarını...