.. aşkın dünyanın en muhteşem şeyi olduğuna karar verdi. Geri dönüp hafızasının koridorlarında kayıtlı tüm geçmiş heyecanlarını, vaktiyle kendisini tutuşturmuş kıvılcımları; şarabın sarhoşluğunu, kadınların okşamalarını, itişip kakışmaktan ve bedensel mücadeleden aldığı zevki gözden geçirdi; o anda hazzını duyduğu ulvi ateşin karşısında ne kadar abes, ne kadar değersiz, ne kadar bayağıydılar.
Sen bana git demedin... Ben sana tutunamadım... En tuhaf uzakta kalışım oldun...
“Hoşça kal” bile degildi son sözüm... Mesafeler hep büyüdü... Dönüş yolunu kaybettim...
Zeki Kayahan Coşkun
Biliyorum kolay değil yaşamak;
Ama işte
Bir ölünün yatağı hala sıcak,
Birinin saati işliyor kolunda.
Yaşamak kolay değil ya kardeşler,
Ölmek de değil;
Kolay değil bu dünyadan ayrılmak.
Orhan Veli Kanık
Sen istediğin kadar
Varlığın ta kendisi ol
Ölümsüzlüğün ta kendisi
Ben günden güne yok olmaktayım
Bütün ışıkları kaldırıp attım bi yana
Anlamıyor musun?
Gökyüzü güneş olsa
Sensiz karanlıktayım.
Ümit Yaşar Oğuzcan