"En çok da insanoğluna gülmüş olsa gerek.
Bizden çılgını var mı kendini beğenmede?
Benzerlerimizi vaşak gözüyle sezer,
Kendimize kirpi gözüyle bakarız.
Kendimize her kusuru bağışlar,
Başkasında pireyi deve yaparız.
Hepimizin omuzuna, doğuştan,
Çift gözlü bir heybe asmış sanki Yaradan.
İnsanın oldum olası taşıdığı bu heybenin
Arka gözü kendi kusurlarımız içindir,
Ön gözüyse başkalarının kusurları için."
Sayfa 17 - İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
"Wabi-Sabi çevremizdeki dünyanın kısa, değişken ve kusurlu doğasının güzelliğini gösteren bir Japon terimidir. Güzelliği mükemmellikte değil, kusurlu ve eksik şeyler de aramalıyız."