GamzeKaya

GamzeKaya
@Gamzekaya_
Psychology
#amcam
Sevgili arkadaşlar, bugün amcam Bekir Bulut vefat etti.Yıkıldım.Ölüm nedeni 15 marttan beridir başımıza musallat olan Corona. Bildiğiniz gibi bulaşıcı hastalıktan ölen şehit sayılıyor dinimize göre, o artık bizim ailemizin şehidi.Allah mekanını cennet eylesin ve rahmet eylesin. Bu konuyla ilgili birkaç şey söylemek istiyorum. Ailenizi, akrabalarınızı asla yalnız bırakmayın, bakın bu dinimizin de emirlerinden biridir. Birçok ayette geçer. Babam 8 kardeştir.Amcamda babamla beraber büyümüş.Aralarında yalnızca 2 yaş var. En küçük 2 erkek. Sadece kardeşi değil yani babamın arkadaşı da. Amcamı aynı ilde yaşamadığım için sık sık ziyaret edememekle birlikte, Kurban Bayramında ziyaret etmiştim, dularını almıştım. Bu beni o kadar rahatlattı ki anlatamam. Görüşmemiş ya da kırgın olmuş olsaydım, yaşayacağım düşünceleri ve duyguları düşünün. Bu nedenle dünyalık şeyleri bırakın, çok uç nokta görüşülmeyecek nedeniniz yoksa kesinlikle görüşün.Ayet ve hadislerde bu durum sabittir.Sahihtir. "Mü'minler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını bulun!" (Hucurât sûresi, 10) "Birbirinizle ilginizi kesmeyiniz, sırt dönmeyiniz, kin tutmayınız, ve haset etmeyiniz. Ey Allah'ın kulları, kardeş olunuz. Bir Müslümanın, din kardeşini üç günden fazla terkedip küs durması helâl değildir." (Buhârî, Edeb 57, 58, 62; Müslim, Birr 23, 24, 28, 30-32. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Edeb 47; Tirmizî, Birr 24; İbni Mâce, Duâ 5) Ikinci konu ise şu aşınızı olun lütfen arkadaşlar.Kendiniz için ve sevdikleriniz için. Amcam aşı olmamıştı, nedenini bilmiyorum.Hayatını hep gülerek yaşadı, Allah(c.c.) onu yanına uykusunda aldı. Uyurken gülüyormuş. Çok güzel nur bir yüzü varmış, göremedim ama herkesin dediği bu. Ölümün zamanı bellidir. Ama işte kendi kendimize üzülüyoruz, ya aşı olsa idi diye. Hayat çok garip,
1000Kitap
GamzeKaya isimli okura yanıt verildi
GamzeKaya
İyilerin duası olsun inşallah. Elimizden geldiğince ederiz. Başınız sağ olsun tekrardan. Allah sabrını versin
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
#amcam
Sevgili arkadaşlar, bugün amcam Bekir Bulut vefat etti.Yıkıldım.Ölüm nedeni 15 marttan beridir başımıza musallat olan Corona. Bildiğiniz gibi bulaşıcı hastalıktan ölen şehit sayılıyor dinimize göre, o artık bizim ailemizin şehidi.Allah mekanını cennet eylesin ve rahmet eylesin. Bu konuyla ilgili birkaç şey söylemek istiyorum. Ailenizi, akrabalarınızı asla yalnız bırakmayın, bakın bu dinimizin de emirlerinden biridir. Birçok ayette geçer. Babam 8 kardeştir.Amcamda babamla beraber büyümüş.Aralarında yalnızca 2 yaş var. En küçük 2 erkek. Sadece kardeşi değil yani babamın arkadaşı da. Amcamı aynı ilde yaşamadığım için sık sık ziyaret edememekle birlikte, Kurban Bayramında ziyaret etmiştim, dularını almıştım. Bu beni o kadar rahatlattı ki anlatamam. Görüşmemiş ya da kırgın olmuş olsaydım, yaşayacağım düşünceleri ve duyguları düşünün. Bu nedenle dünyalık şeyleri bırakın, çok uç nokta görüşülmeyecek nedeniniz yoksa kesinlikle görüşün.Ayet ve hadislerde bu durum sabittir.Sahihtir. "Mü'minler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını bulun!" (Hucurât sûresi, 10) "Birbirinizle ilginizi kesmeyiniz, sırt dönmeyiniz, kin tutmayınız, ve haset etmeyiniz. Ey Allah'ın kulları, kardeş olunuz. Bir Müslümanın, din kardeşini üç günden fazla terkedip küs durması helâl değildir." (Buhârî, Edeb 57, 58, 62; Müslim, Birr 23, 24, 28, 30-32. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Edeb 47; Tirmizî, Birr 24; İbni Mâce, Duâ 5) Ikinci konu ise şu aşınızı olun lütfen arkadaşlar.Kendiniz için ve sevdikleriniz için. Amcam aşı olmamıştı, nedenini bilmiyorum.Hayatını hep gülerek yaşadı, Allah(c.c.) onu yanına uykusunda aldı. Uyurken gülüyormuş. Çok güzel nur bir yüzü varmış, göremedim ama herkesin dediği bu. Ölümün zamanı bellidir. Ama işte kendi kendimize üzülüyoruz, ya aşı olsa idi diye. Hayat çok garip,
1000Kitap
GamzeKaya
Allah rahmet eylesin inşallah
Nerede o çocuksu, o şımarık hallerim, Saçlarına hasreti tanımayan ellerim, Rengarenk rüyalarım, toz pembe hayallerim Tekmil neşem, sevincim, hevesim, Sende Kalmış...
GamzeKaya
Cemal Safi 👍