Çok açık ki yaşamak bir defa büyük bir imtiyazdır, herkese de nasip olmuyor bu. Doğumun kendisi de çok zor değil mi? Ne kadar büyük bir şans, ne kadar büyük bir piyango? Kaç yüz milyon spermden biri yumurta ile buluşacak da hayata geleceksin de doğacaksın da... Derken bir bakarsın dünyadasın artık. Bir şuurun varsa daha fazla bu konuların üzerinde durmamak gerekir. Keza kötümserliğin sonu yoktur.