Gayelerimiz, dış otoritenin neticesi değil, kendimizin olmalı ve gayelerimiz hiçbir zaman zorla başkalarına kabul ettirilmemelidir. "Kimse emir vermemeli, kimse de itaat etmemeli", dediğim zaman ben bunu anlıyorum.
İyi beslenemeyen, korunamayan, sağlık bakımı yapılmayan, güvenli bir aile ortamında büyümeyen, eğitim olanaklarından yararlanmayan çocuğun topluma maliyeti ayrıca çok yüksektir. Başka bir deyişle çocukluk çağında ondan esirgenenler, yetişkin çağda kat kat geri ödenir.