"Kitap okumak dağa tırmanmaya benzer. Okumak yalnızca keyif almak, heyecan duymak değildir.Bazen her satırı inceler, aynı metin içerisinde gidiş gelişler yaparak tekrar tekrar okur, başını iki elinin arasına alarak ilerlersin. O bunaltıcı süreç sonunda birden görüş alanın açılır. Uzun mu uzun dağ yolunu tırmandıktan sonra tüm manzarayı görebilir hâle gelmek gibi.
Okumak denince, zorlayan okumalar da vardır. Keyif veren okumalar da iyidir. Fakat geçen dağ tırmanışı sonunda görülen manzaranın sınırları olur. Yol çetin diye, dağdan kaçmamak gerekir. Bir adım, bir adım daha tırmanmayı sürdürmek de dağ tırmanışının keyifli yanıdır.
Madem ki tırmanacaksın, yüksek olan dağa tırman.Manzarayı görürsün!"