Hamlet’in ilk dizesi “Kim var orada?”aynı zamanda Laing ‘in de sorusuydu.Fakat Laing in gerisinde,giderek mekanikleştiğinden kimden ziyade orada ne olduğunu bilmek isteyen yüz elli yıllık psikiyatri vardı …insanlar makine gibiyse,kalbin tutkularına olduğundan fazla bilimin kaidelerine tabiyse ,soru neredeyse harfiyen şuydu :onları hasta eden neydi ?Tıbbi uzmanlık teknolojiden bahsediyordu,ama neyi insanlar için hayatı yaşamaya değer kıldığından değil.