Fakir Baykurt toplumsal sorunlara bu romandaki gibi samimi yaklaşınca gerçekten etkilenmemek çok zor. Anlatmak istediğini didaktik bir şekilde değil de roman karakterleri ve onların günlük yaşamları üzerinden anlatınca çok etkileyici bir yazar oluyor. Kitap oldukça etkileyici. Bittiğinde adeta beyninize bir kıymık gibi saplanıyor, üzerine günlerce düşünüyorsunuz. Bir edebiyat eserinden daha başka ne beklenebilir?
Serinin ilk iki kitabına göre bir tık geride ama yine de çok iyi roman. Kemal Tahir Türk edebiyatının en iyi kalemlerinden birisi. Kalemi de keskin. Zaman zaman, romanı bırakıp kendi fikirlerini anlatmaya başladığı bölümler var. Olay örgüsü ise ilk iki kitaba göre daha geride.
Yol AyrımıKemal Tahir · Ketebe Yayınları · 20224,156 okunma