Koca kainatın içinde, zifiri bir boşlukta dönüp duran gezegenin içinde, sahipsiz ve gayesiz bir varlık mıyız? Düşünmeden yiyip içip beyhude yaşayarak ölmek mi insanın gaye-i hayali? Bunun için mi bu koca kainattaki tasarruf? Bunun için mi kafatasımızın içinde mükemmel bir zihin taşıyoruz?