Saramago’ya ait okuduğum ilk kitaptı. Kitabın metaforlara dolu anlatımı bakmakla/ görmek arasındaki farkı etkileyici biçimde ortaya koyuyor. Ayrıca yazarın eserinde, hiçbir yer ve kişi ismi kullanmaması da eseri ilgi çekici hale getirmiş. Yazarın oluşturduğu distopya küreselleşen ve küçük bir köy haline gelen dünyamızın ta kendisi … sorgulamayı ve distoplayaları seviyorsanız elinizden düşüremeyeceğiniz bir kitap olacaktır. “Bakabiliyorsan gör, görebiliyorsan fark et.”