Eğer bir gün,
Yüzünün renginden ötürü çıkarsan mahkemeye,
"Vallahi kalıtımdan oldu"diye korkma, ben sana tanıklık ederim.
İnsanların yüzlerinin ve gözlerinin rengi hep başka başka da olsa,
Gözyaşlarının rengi hep aynıdır.
Ne bir kelimede anlaştılar,
Ne aynı avuçtan su paylaştılar.
Yalnızca gözyaşında,
Bir de kahkahada buluştular.
Yer tanık olsun,gök tanık olsun
Bütün doğmuş ve doğacaklarla tanışmak mümkün.
Akıllarda ve yüreklerde göz göze geldik bugün.
Bin yıl önceden bana selam söylediler;
Bin yıl önceki anneler,annemden az mı sevdiler?
17 Ağustos 1989/Üstün Dökmen Üstün Dökmen