"Abdülhamit'ten başka bir Babıali devlet ve millet olduğunu sanmaniza cidden şaşırıyorum..."dedi Sultan."Devlet dediğiniz paşalar ve katipler amcamın her istediğini yaparlar ve ona göre Adalet onun her istediğinin yapılmasından başka bir şey değildir. Başka bir adalet olsaydı, babamı, ağabeyimi,ablalarim ve beni yirmi dört yıl kuş gibi Çırağan Sarayında esir edebilirler miydi? Devlet, adalet ve paşaların sözünü ettiği her şeyi sessizce izleyen bir "millet" olsaydı babamı deli diye bu kadar kolay tahttan indirebilirler miydi? Hem "millet" dediğiniz kimdir?