Goker Kavlak

Goker Kavlak
@Gokerkav
10/10
·396 syf.··
Beğendi
·
2022 11. kitabı
Hayata "DUR! artık yol bu taraftan değil" dediğim bir zamanda, kendime yeni bir yol arayışındayken, uzaklara gitmişken ve yapayalnızken okudum. Tercihen değildi, tesadüftendi. Ahmet Ümit'in sürükleyici ve o kadar da merak ettirici üslubu bana tahmin edemediğim bam başka bir dünyanın kapısını araladı. Herkeste o etkiyi yapmayacağını biliyorum. Bir vazgeçişten sonra okumanızı tavsiye ederim. Her vazgeçişte tekrar tekrar okurum. Her okuduğumda hayatımın akışındaki değişikliğe mutlu olurum. Kitabın içinde sürüklenirken Alt-tab da Şems ve Mevlana hakkında araştırma yapmadan duramıyor insan. Mesneviden uzak insanlar için yumuşacık bir giriş kapısı. Aşkı bilmeyenler için polisiye tadında güzel bir başlangıç. İçinde sürüklenmekten en keyif aldığım romandır kendisi. Aşıkların yolu, kanunu, ahlakı yoktur. Onların tek yolu vardır: Aşk. Onların tek yasası vardır: Aşk. Onların tek ahlakı vardır: Aşk. "Ama o hikayedeki kırlangıç, kendisinden katbekat büyük bir otoriteye başkaldırıyordu, sevgilisi için canını ortaya koyuyordu. Oysa bu hikayedeki kurban, kendini korumaktan bile aciz, zavallı bir genç kızdı. Kimya'nın ince boynu, narin bedeni, solgun yüzü canlandı gözlerimin önünde. Genç kızın donmuş gözlerinde, nefretine yenilmiş bir dervişin utancını bir kez daha gördüm. İçimde kabaran öfkemi bastırarak anlamaya çalıştım. O dönemin koşullarını düşünmek gerekir diye kendimi iknaya kalkıştım. Ama anarşist annemin sözleri izin vermedi buna. "Erkekler dünyayı ele geçirince de genç kızların gözyaşın kimse bakmadı. Teker teker toplumun saygın ya da zengin insanlarına eş olarak sundular. Onlara kimse fikrini sormadı. Sen bu adamı istiyor musun demedi, Birden kendimi annem gibi hissettim. Her zaman öfkeli, her zaman isyankar, her zaman kavgaya hazır. Hayır ben annem gibi değildim, daha
Bab-ı EsrarAhmet Ümit · Doğan Kitap · 200842,7bin okunma
Reklam
Bozkurt
10/10
·488 syf.··
Beğendi
·
2000 1. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 24 Şubat 2000 00:00
Beni gururlandıran harika bir dış bakış. Çanakkale savaşının akıcı anlatımını ve daha neler neler, hatta Mustafa Kemal Atatürk hakkında gözden kaçan önemli detayları da içinde bulabilirsiniz. Yalın ve akıcı anlatımla bütün hikayede Paşanın pozisyon alışını içerden biri gibi özetlemiş. Tutarsız gelen şeyler olabilir fakat bunlar kitabın akılda kalan kısmında bütünlük bozmayan unsurlar. Bütün dünyanın Mustafa Kemali bu kitabın, putlaştırmamış, sade ama süslü anlatımıyla tanıdığı için mutluyum. Ne zaman hayatta bir çıkmaza girsem, okuduğum bölüm 1924 Türkiye'sidir (yaklaşık olarak Syf160). Bir insanın en büyük engelleri aştıktan sonra kendisini çıkmazın içinde bulması, Baş komutan kimliğini politikaya, Öğretmenliğe, Bilim adamlığına, Ekonomiste evirtmesi, Ülkenin gerçek dinamiklerini harekete geçirme stratejisi oluşturma çabaları içindeyken geçmişin yorgunluğu. Hastalığı ve geçmişte birikmiş düşmanları. En yakınındaki insanların bile insafsız davranışları, düşmanlıklarını kazanması fakat herşeye rağmen vazgeçmemesi. Çabasıyla tam da o çukurun içinden kendisiyle beraber bir milletin kazandığı zaferi ölümsüzleştirmesi. Gerçek Çıkış, Beyaz zambakların hayatımıza girmeye başlaması, Bazı bölümlerini de En sevdiklerime sesli olarak okumayı çok severim. hangi bölümler olduğunu siz bulabilirsiniz. Hikayeyi zaten biliyoruz ama bu bakış açısını da tatmalısınız. Herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Tarih
Bozkurt Mustafa KemalH. C. Armstrong · Kaynak Yayınları · 20171,880 okunma