📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ama öylece durdum, ilerlemedim ve boşluğa kulak verdim. Artık ne kenti ne sokağı hissediyordum, ne sokağın adını ne de kendi adımı; burada yabancı olduğumu, tanımadığım bir yerde her şeyden müthiş bir biçimde arınmış olarak durduğumu duyumsuyordum yalnızca; hiçbir amacım, mesajım, bağlantım olmadığı halde çevremdeki hüzünlü yaşamı derimin altından akan kanım kadar yoğun algılıyordum. Hiçbir şeyin benim için gerçekleşmediği, ama yine de her şeyin bana dahil olduğu duygusunu taşıyordum yalnızca; ilgisiz kalsam da, çok derin ve çok gerçek şeyler tadıyor olmak müthiş mutluluk veren bir duyguydu, ruhumun en canlı kaynağını oluşturur, tanımadığım yerlerde şehvet gibi üstüme çökerdi.
Devrimcinin şarkısı
‘ırmağı gösterdim ona
sonra git dedim
gidebildiğin yere
bu elvedayı da al
koy çantana
resmimi değil
beni anımsa
kuzeyden esen rüzgâra kanma
bir sayıklamadır, kolay aldanırız
aydınlık bir yere çıkmışsan eğer
çantanı aç, bak: elveda
resmimi değil
beni anımsa
çok zaman ayak izleri uzakta silinir
sonra usulca dönermiş sana
yıldızlar söndüğünde
ırmağın durduğu anda
birisi beni sorduğunda
çantanı aç ve göster: elveda
resmimi değil
beni anlat onlara
bir gün bu geniş coğrafyada
bileklerden akan kan durmuşsa
gözyaşları silinmiş
zalimler yıkılmışsa
‘bir cam parçasını ısırır gibi
gökgürültüsünü emzirir gibi
bir trenin ansızın
raylarından çıkması gibi
bir boşluk var şurada
şimdi
içine düşecekmişim gibi’