‘Erika hayatını düşündü. Aşkın bir daha gelmeyeceğini ve kendisinin de ona yaklaşmaması gerektiğini biliyordu artık, hayal kırıklığının acılığı son kez yakınına gelmişti.’
‘Çünkü bazı insanlar dünyaya aşk için gelmezler, kavuşmanın acı verici mutluluklarını taşıyamayacak kadar zayıf oldukları için onlarda sadece beklentinin kutsal ürpertisi vardır.’
‘Hatta belki de hayat güzeldi, sadece kendisi yanlış yaşamıştı, belki de insan, başkalarının canıyla beslenen yırtıcı bir hayvan gibi gaddar, hırslı ve sinsi davranırsa hayat iyi ve güven doluydu, sevecen ve temkinliydi.’