Milan Kundera'nın uzun zamandır iyi bir yazar olduğunu duyuyordum fakat okumaya cesaret edemiyordum. Bu kitabıyla başladım.
Öncelikle kitabın konusu ilgi çekici ve vermek istediği mesajlar açısından cezbedici.
Kitapta Tomas ve Tereza'nın ilişkisi üzerinden aşk ve evlilik üzerine çıkarımlar yapılıyor. Arka planda da Rusların Çekoslavakya'yı işgalini görüyoruz. Milan Kundera'nın kendini Tomas üzerinden anlattığını da düşünenler var. Romanda Tomas ve Tereza dışında Sabina ve Franz da var her iki çiftin üzerinden aşka ve evliliğe dair çıkarımlar yapıyoruz.