"Bizim dünyamız tanrıların bir
rüyası. Belki başka rüyaları da vardır. Ama bizim elimizdeki yalnızca bu dünya, bu hikâye var ve hicbir sey Altan'ı geri getirmeyecek."
Bu yaşamın sonunda daha iyi bir
yaşam olduğunu, umursamaz bir evrende yok olmak yerine bu dünyada erişemediğin zevklere ulaşacağını bilmek ne rahatlatıcı olurdu. Dünyada dūzen olması gerektiğini ama olmazsa da bir
gün telafi edilecegini bilmek rahatlatıcı olmalıydı.
Dergileri karıştırırken, Bu soğuk, ipliksi, amansız manzaralara bakıp üzülürdüm, kafami fazlasiyla mesgul ederlerdi; güzellik neden insanlardan uzağa kaçmak zorunda, neden sadece bir teleskop merceğinin gerisinde ya da
oralarda yaşayabilmek icin bir hayat boyu çalışmanın gerektiği yerküre bölgelerinde karşımıza çıkıyor.