"Profesör, kadınların daha düşük olduğunu biraz fazla vurgularken muhtemelen onu ilgilendiren asıl konu kadınların düşüklüğü değil kendi üstünlüğüydü. Onun bu öfke ile ve ısrarla vurgulayarak koruduğu şey buydu. Çünkü bu onun için en nadide ve paha biçilmez bir mücevher gibiydi."
..
/1929'dan 2022'ye ortak bir düşünce/
Hep savunduğum bir düşüncedir;
"Kim birini aşağılıyorsa kendini yüceltmek amacındadır."
Kadınların ruhları var mıydı yok muydu? Bazı barbarlar olmadığını söylüyordu. Bazıları ise bunun aksine kadınların yarı ilahi olduklarını iddia ediyor ve bu sebeple onlara tapıyordu. Bazı bilginler kadınların beyinlerinin daha sığ; diğerleri bilinçlerinin daha derin olduğuna inanırlar. Goethe, hürmet ederken Mussolini onları hor görür. Nereye bakarsanız bakın erkeklerin kadınları düşündüğünü ve birbirinden farklı şekilde düşündüğünü görürsünüz.