Kul neylesin benim yâri neylesin
Neylesin yaşımı ah benim yaşımı
Çek önümden bu zihnin taşını
Zaman benim zamanım çek önümden
Bir ışık görürüm hep
Duraklarımda durma
Nefret kokar ceketiniz
Durma
youtu.be/cxYGqfvaWy8?si=...
Romanları bitirince yeniden yapay ve kapalı bir dünyaya, anlayamadığım insanların arasına dönüyorum. Anlayamadığım insanların arasında bende varım. Duygularımı tarif edemiyorum düşüncelerimi yakalayamıyordum.
Edebiyatın özü insandır.. insanların duygularıdır. Bütün duyguların içinden çıktığı tohum da sahip olma isteğidir. Bir insana, bir insanın ruhuna sahip olmak istediğinizde, bu aşktır. Bir insanın bedenine sahip olmak istediğinizde bu şehvettir. İnsanları korkutacak, onları sizin emirlerinize uymak zorunda bırakacak bir güce sahip olmak istediğinizde bu iktidardır. Paraya sahip olmak istediğinizde bu aç gözlülüktür. Ölümsüzlüğe, ölümden sonra da yaşama hakkına sahip olmak istediğinizde, bu inançtır. Edebiyat aslında tek kaynaktan, sahip olma isteğinden çıkan bu beş ana damardan beslenir, bunları anlatır. Öz budur.