📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“Çocuk iyi ile kötüyü birbirinden ayırmayı ancak kendisine çekici gelen örnek insanlarla çevrelendiği, bunlara benzemek istediği, kendi kişiliğini ve değerlerini hayran olduğu insana göre oluşturmak istediği ölçüde öğrenir . Ama bu benzeme bunaltı içinde, karşısındakinin iyi niyetini ya da varlığını yitirme korkusundan ya da sevdiğinin saygısını yitirme korkusundan olursa, korku olmadan toplumsallaşma ya da bilgi edinme gerçekleşmez.İlkel ya da geri bir ekonomi içinde korku, kendi ekmeğini kazanamadığı zaman açlıktan ölme anlamına gelir. Göreceli olarak daha rahat bir toplumda korku, ayrılma korkusudur ; daha sonra sevdiğimiz insanın saygısını yitirme korkusu gelir ; son olarak da kendimize olan saygının yitirilme korkusu gelir.”
“…insanlığın başlangıcından bu yana tüm toplumlar otorite olayı üzerine dayanmaktadır. Özellikle, dinsel açıdan olduğu kadar ekonomik açıdan da insanı sömürme biçimlerinin tümü, çocuğun yetişkinlere biyolojik ve ruhsal-duygusal bağımlılığından doğan otoriteyi, kadında olduğu kadar çocukta da kendi yararlarına kullanıyor.”