Devlet bir arabaya benzer.Yöneticileri ise o arabanın tekerleğine...Sen arabaya bakıp zannedersin ki arabayı tekerlekler yönlendiriyor.Tıpkı devlete bakıp devleti yöneticilerin yönlendirdiğini sandığın gibi...Halbuki o tekerleği yönlendiren bir dümen vardır. Tıpkı siyasetçileri yönlendiren bir devlet aklı olduğu gibi.O arabanın gitmesini sağlayan bir motor vardır.Tıpkı devlet teşkilatı gibi.O arabanın önünü görmesini sağlayan farlar vardır. Tıpkı devletin önünü görmesini sağlayan devlet istihbaratı gibi.