Milletimizi dıştan yıkmayı başaramayan ve içten içe yıkmaya uğraşan sinsi düşmanlarımız, bunun için asil gençliğimizi kendi bozuk fikir ve ahlâk potaları içinde eritmeye bunca gayret göstermekte, amansız bir hırsla bu yolda çalışıp, didinmektedirler.
Bizi kasnakta en güzel kumaş üzerine, en âdi iplikle ve en kötü bir üslupla işlemişler...
Öyle bir nakış ki, istenildiği zaman kolay kolay sökülmüyor... Düğüm düğüm, sımsıkı...
Tomurcuk gül açılırsa, güneşin tesiriyle kurur, renk ve kokusunu kaybeder. Genç kız da böyle değil midir?
Tomurcuk mesâbesindeki körpecik vücudu açılırsa, şehevi bakışların, çirkin, mide bulandırıcı nazarların altında manevi değerini kaybetmez mi?