Sabahleyin gece koyun olup kesilmiş de sabahına tekrarkuzu olarak doğmuşum gibi uyandım. Beni kesene de, kesilme sebebime de, son anda gözümün önünde parlayan bıçağada, yan devrildiğimde baktığım ve yalnız mıyım değil miyimanlayamadığım gökyüzüne de, hiç üzerime eğilip bu haliörtmeye, dallarıyla kasabı kırbaçlamaya çalışmayan, sadeceüstümde uzanan ağaçlara da bir hıncım yoktu.
Sanırım yaşayabilmenin bir yolu da, kötü alışkanlık denilip yaka silkilen şeylerden kendinize uygun olan birine saplanmak, bir şeyin tiryakisi olmaktır.