Öyle bir kitap ki sanki ifade etmeye kelimelerim yetmeyecekmiş gibi geliyor, bana hissettirdiklerinin her zaman daim olmasını dilerdim. Bir şeyi elde etmek için onu yürekten istemek ve asla pes etmemenin yanı sıra bu isteğimizi her zaman dile getirerek evrene olumlu duygular yaymak ve evrenin de bize ortak olmasını sağlamak lazım. Bunun sonucunda yolumuza yoğun bir arzuyla devam etmek ve tabii karşımıza çıkabilecek olumlu olumsuz her şeyden tecrübe edinmek gerekiyor. Simyacı bence herkesin okuması gereken ve eminim ki her okuyucunun kendisine katabilecek yegane öğretiler ve ilhamlar bulacağı nefis bir roman ve sanıyorum ki tam da bu yüzden yazar kitabı şu kelimelerle ifade etmiş;
"Simyacı'yı okumak, herkes daha uykudayken şafak vakti uyanıp güneşin doğuşunu izlemeye benziyor."