Biliyor musun Çaylak,biz insanlara,yıldızlar çiçekler ve ikisi arasında yaratılmış bütün o öteki mahluklara verilmeyen bir benlik verilmesinin, yani kendimizi bir ben olarak bilmemizin en büyük sebebi, bize bu benliği vereni bilebilmemiz içindir.
-Nasıl yani?
-Eğer kendimize "BEN" diyemeseydik, "O"
da diyemeyecektik. "BENIM" diyemeseydik;
"BENIM RABBİM" de diyemeyecektik.
O'na muhatab olamayacaktık yani... -Muhatab olmak mı?
-Evet.
-Allah'tan bahsediyorsun burada! -Evet ve O'nun, böyle bir benlik vererek, dağları, taşları, ağaçları, çiçekleri, yıldızları, mavi balinaları, kutup ayılarını değil, bizi mu hatab aldığını söylüyorum. Bu senin neden tuhafına gitti.
-Bu beni gerçekten çok önemli biri yapar da o yüzden tuhafıma gitti!
-Günlerdir bunu konuşuyoruz ya Çaylak.
-Önemli biri olmaya pek alışık değilim bili yorsun. Daha birkaç gün öncesine kadar aylağın tekiydim ben...
-Madem aylak olduğunu düşünmüyorsun,
öyleyse bana ne olduğunu düşündüğünü söyle.
- Bilmiyorum. Bunu hiç düşünmedim.
- Hiç düşünmedin mi? Gerçekten ne olduğunu bir kez bile olsun düşünmedin mi sen?
-" Eğer kim olduğun hakkında düşünmezsen bunu senin yerine başkaları yapar !"