Kitap, toplumu oluşturan insanlar hakkında çok doğru, nokta atışı tespitlerde bulunuyor. Durup düşündüğünüzde çevrenizdeki birçok insandan hatta bazı konularda kendinizden bahsettiğini anlıyorsunuz. Yazar, insanların -hangi milletten olursa olsun- yüzyıllardan bu yana defalarca tekrarladığı hataları açık bir şekilde gözler önüne seriyor. Bu yanlıştan dönmenin yollarından da bahsediyor elbette. Ayrıca kitabın birdenbire değil de yavaşça ve sindirerek okunması gerektiğini, ancak bu şekilde yararlı olabileceğini düşünüyorum. Toplumdaki insanların kısa ve etkili bir özetini merak edenlere tavsiye ederim.
Sen büyüksün, küçük adam, iyi, sıcak halk türkülerini söylediğin zaman, ya da bir akordeonun ezgileriyle dönüp salındığın zaman; çünkü halk türküleri iyi ve sağaltıcıdır ve yeryüzünün hemen her yerinde vardır.