Hacer

Hacer
@Haceraft
İnsanlar kötüydü, kitaplara sığındım..
Sünnet-i Seniyye İzinde Peygamber Efendimizin hayatı
10/10
·632 syf.·
2026 4. kitabı
Salih Suruç'un Mekke ve Medine dönemini anlatan iki ciltlik eserini büyük bir zevkle okudum ve çok bilgilendim. Mekke: Yeryüzünde tevhidin timsali ilk mâbed olan Kâbe'nin bulunduğu şehir... Medine: Tevhid inancının dünyaya yayıldığı ve islamın zafere ulaştığı şehir... Peygamber Efendimizin hayatını gerçekten bu kadar güzel anlatan bu eseri herkesin okumasını istiyorum ve tavsiye ediyorum. Bizzat herkesin o duyguyu hissetmesini.. Bu serinin, hepimizin kitaplığının başköşesinde olması gerektiğini düşünüyorum. Kitabın bir tarih kitabı gibi değil de roman havasında, kronolojik sırayla yazılması bendeki merak duygusunu ve sonraki bölümleri sabırsızlıkla okumamı sağladı.Okurken kendimi bizzat o olayların ve katıldıkları savaşların içinde, onların yanındaymış gibi hissettim. Hz. Ebubekir ile olan o dostluğu, nasıl şefkatli bir eş ve baba olduğunu öğrendim. İnsanların bir meselede karar veremediklerinde O’na başvurması, O'nun istişare etmesi. Müşriklere karşı sergilediği muazzam duruşu, yüzüne gülüp arkasından kuyu kazan münafıklara karşı gösterdiği tahammül nasıl sabırlı olduğunu gösteriyor. Bu kadar güzel bir kitabı anlatmakta kelimeler gerçekten kifayetsiz kalıyor.Beni en çok etkileyen ve hüzünlendiren Peygamber Efendimizin vefatı oldu; öldüğü an sanki ben de oradaymışım gibi duygulandım. Bu eser "İyi ki okumuşum" dediğim kitaplardan biri oldu. Bilmek yetmiyor sadece onu tam anlamıyla tanımak gerek. Bizim için gönderilen bir peygamberin hayatını tanımamak çok acı. Asıl öğrenmemiz ve nasıl yaşadığına bakmamız gereken kişi O çünkü O, çok güzel yaşamış bir yol göstericidir. Karşılaştığımız her durumda O ne yapmıştı? diye sünnetine bakmalıyız. Ümmeti için bu kadar çabalayan bir peygamberi tam anlamıyla anlatabilmek imkansız. Peygamber Efendimizin her şeyi, bütün emirleri
Kainatın Efendisi Peygamberimizin Hayatı - Medine DönemiSalih Suruç · Nesil Yayınları · 20212,498 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
10/10
·112 syf.·
2026 1. kitabı
Nevâl El-Seddavi'nin Sıfır Noktasındaki Kadın adlı kitabını kısa bir sürede bitirdim sayfalar ilerledikçe daha çok bağlandım, okurken Firdevs'e hem çok üzüldüm hem de onun cesareti beni mutlu etti. Yaşadıkları insanın içini acıtıyor ama buna rağmen ayakta duruşu ve korkusuzluğu beni etkiledi. Tüm yaşadıklarına rağmen boyun eğmeyen bir kadın gördüm. Firdevs'in hayatı boyunca uğradığı haksızlıklar beni derinden etkiledi. Onun sessiz kalmak zorunda bırakılması, değersiz görülmesi ve sürekli bastırılması çok ağırdı. Buna rağmen içindeki gücü kaybetmemesi ve sonunda başkaldırması beni gülümsetti. Özellikle sonlara doğru Firdevs'in korkusuz tavrı beni çok etkiledi. Artık başkalarının çizdiği sınırları kabul etmiyordu. O anlarda Firdevs'e üzülmekten çok, onun adına gurur duydum. Çünkü cesaretini geç de olsa bulmuştu ve bunu kaybetmeye niyeti yoktu. Sıfır Noktasındaki Kadın sadece hüzünlü bir hikâye değil, aynı zamanda bir direniş hikâyesi. Bu kitap bana bir kadının susturulsa bile içinde taşıdığı gücü asla kaybetmediğini düşündürdü. İnsana umut veren, düşündüren ve sarsan bir kitap. Firdevs'e üzülerek başladım ama ona hayran olarak bitirdim...
Sıfır Noktasındaki KadınNevâl El-Seddavi · Metis Yayınları · 202526,4bin okunma