Bir başka hadis ise şöyledir
"Kendisine bir şey yedirilmediği hâlde yedim diyen,onun olmayan bir şey için 'benimdir'diyen, verilmediği hâlde 'verildi' diyen kişi kıyamet gününde iki yalandan hesaba çekilir.
Sana gideceğim yollardan
Bahsetmeyeceğim.
Peşimden gelmeni istemiyorum.
Ben seni sensiz de sevmeyi başardım.
Artık yollarına güller dökmüyorum,
Yazıktır güllere çünkü,
Canları yanıyor ,
Her adımında.
Ne sandın sen ya,
Sensiz yaşanmaz mıymış?
Gel de bir gör,
Benim diyârımda esamen okunmuyor.
Tuhaftır bazen gelirsin aklıma ama
Acımasızlığını hatırlarım meselâ,
Çay demleyip gece yarılarına kadar bekleyişlerimi.
Ne sandın?
Seni yine başıma taç edeceğimi mi?
Senin için yorulan kalbimi
Tamir ettim ben.
Şimdi git,
Benden çok uzaklara
Yalnızlık güzel şeymiş.
Keşke daha önce denesey mişim.
Emine Öztürk