Bu iki adamın, temel kıtlık sorunu için çok farklı çözüm yolları vardı. İnsan tabiatını hangisinin daha iyi kavradığını düşünüyorsunuz? İnsanların temelde iyi olduklarına ve birbirlerine yardımcı olmaya çalıştıklarına inanıyorsanız, Marx'ın fikirleri doğru gibi gelir. Buna karşın, insanların özünde bencil olduklarını ve kendi hırslarının peşinde koştuklarına insanıyorsanız Adam Smith'in sözleri daha geçerli görünür. Sizin hangisine inandığınızdan bağımsız olarak, her iki düşünür de toplumu, günümüzde hâlâ belirgin olan şekillerde etkilemeyi başarmıştır.