Kitabı oldukça beğendim. Yazarımızın günlüklerinin toparlanmasıyla oluşturulmuş.80'li yıllardan bahsediliyor genelde. O günkü İslam aleminin durumunu, içler acısı halini yazarımız kendine has üslubuyla anlatmış. Açıkçası günümüzden pek da farkı yok denilebilir o dönemdeki yaşananlar için. Ders almadığımız, şuursuz ve ne'me lazımcı olduğumuz için de bu vaziyete geldiğimizi fevkalade anlıyorsunuz. Okunması gerekli...
İçini açmanın imkansızlaştığı sergi toplumunda bedenler kendilerine kendilerine sürekli olarak yatırım yapılarak daha iyi bir şekilde sergilenmeye hazır tutulurlar. Formda kalma, fit olma ve prezentabl görünme durumlarının tamamı, fetişleştirilen bedenin sergilenmesi üzerine kuruludur. Sağlık koçlarının eşlik ettiği bu sergilenmeye hazırlanma süreci ömür boyu inşa edilmesi gereken bir vaziyete tekabül ettiğinden günümüz insanı her daim bedenine yatırım yapma dayatması altında kendi bedeninin gönüllü bir seyisi oluverir.
Modern insanın, kendisini insanlık seviyesinden çıkarıp hayvanlık derekesine indirecek haklara ve zevklere çagırmasından daha büyük bir zarar ne olabilir?
İhtiyar dünyanın zillet dolu günleri tepemizde Demokles'in zalim kılıcı sanki... Ufkumuz kararmış, kalbimiz taş, gözlerimize mil çekilmiş adeta... Kendimizden, kendi öz ve süflî menfaatlerimizden başka görebildiğimiz, düşünme haysiyeti gösterebildiğimiz hiçbir mesele ve hiçbir değer yok gibi.