“ Boş inançlar, günlük hayatımızdaki tüm bu pislik ve çirkefler gereklidir. Zira, bunlar, toprağa atılan gübre gibi, zamanla faydalı bir nesneye dönüşeceklerdir. Yeryüzünde güzel hiçbir şey yoktur ki, başlangıcında bir pislik yatmasın!”
“ Onunla hangi konuda konuşursanız konuşun, sözü hep aynı noktaya getirirdi:
Şehirde yaşamak boğucu ve sıkıcı olmaktadır. Toplumda yüksek düzeyli ilgiler , meraklar kalmamıştır. Toplum; zorbalık, diz boyu ahlak bozukluğu ve ikiyüzlülükle renklendirilmiş sıkıcı, anlamsız bir hayat sürmektedir.
Namussuzların karnı tok, sırtı pektir; namuslular ise bir lokma ekmeğe muhtaçtır. Okul gerek, dürüst çizgide yerel gazete , tiyatro , halk için okuma yerleri gerek, Aydın güçlerin birliği gerek.
Toplum kendi durumunun farkına varmalı ve bundan ürperti duymalı!”