Sınıflandırma kavramı tümüyle genel sınıflara dayanır. Sınıflar olmasaydı yakınlık, eşitlik, benzerlik ve ayrım kavramları tümden işe yaramaz olurdu. Ortak yönleri olmayan iki nesne karşılaştırılamaz. Bunun yanı sıra, iki nesnenin ortak yanları olduğunu söylemek zorunlu olarak kırmızılık, yuvarlaklık, ağırlık gibi bir soyutlamayı getirir. Ancak bir kimseyi soyutlama olmadan algıladığımız, tüm niteliklerini aynı anda ve birbirini gerektirir biçimde algılamakta direttiğimiz zaman artık sınıflandırmamız olanaksızdır.