İlk olmanın ayrıcalığı ilk günden son güne kadar devam ettirmek, başta heyecan ile başlayıp sonunda yorulmamak, hayırlarda hep yarışmak, her şeyin ilk olmasına rağmen "Hel min mezid/daha fazlası yok mu?" Şuuru ile daha ötesini daha iyisini arzulamaktır..
Onu aklımdan çıkaramıyordum. Acı çekmek ne demekmiş asıl şimdi anlıyordum. Acı çekmek bayılana dek dayak yemek değildi. Ayaktaki cam kesiğine eczane de dikiş attırmak değildi. Asıl acı, kalbi baştan aşağı sancılara boğan, insana sırrını kimselere anlatmadan ölmeyi arzulatan bir şeydi..
Bu şehre yirmiüç saat kir yağar, bir saat nur yağar; nur kiri bastırır.
...
Biraz derecesini yükseltebilen görür ki, âleme her an nur yağmakta, kirse bu âlemde hiç yer tutamamaktadır.