Harun

Harun
@Harunoktem
Allah'tan korkan, Peygambere sevdalı olan, Osmanlı Hayranı, Milliyetçi ruha sahip sade vatandaş
Bugün varız, yarın yok...
✍️YOLCULUK ÇOK KISA İhtiyar bir hanım otobüse bindi, koltuğuna oturdu. Sonraki durakta genç, hareketli ve biraz da asabi bir kadın bindi otobüse ve yaşlı kadının yanına oturdu. Torbaları elinde çok yer kaplıyordu. İstemeden yol boyunca torbalar ihtiyar kadına çarptı. Canı yanan ihtiyarın sessiz kaldığını görünce genç kadın, yaşlı kadına bu kadar sakin kalabilmesine şaşırdığını söyledi. İhtiyar kadın gülümseyerek “Kaba olmaya ya da ehemmiyetsiz bir şey için münakaşaya, kalp kırmaya değer mi ? Çünkü senin yanındaki yolculuğum çok kısa... Bir sonraki durakta zaten ineceğim..." dedi. Bu cevap altın harflerle yazılmayı hak ediyor: *′′ Bu kadar ehemmiyetsiz bir şey hakkında tartışmaya lüzum yok, çünkü beraber seyahatimiz çok kısa..."* Her birimiz, bu dünyadaki zamanımızın ne kadar kısa olduğunu anlamalıyız ki kavgaların, yersiz tartışmaların, kıskançlıkların, başkalarını affetmemenin, memnuniyetsizliğin ve devamlı şikâyet etmenin boş zaman ve enerji kaybı olduğunu anlayalım. Birisi kalbini mi kırdı? Sakin ol. “Yolculuk çok kısa...” de. Birisi sana ihanet mi etti, korkuttu mu, aldattı mı ya da aşağıladı mı ya da sebepsiz yere hakaret mi etti..? Sakin ol. Bir şey kaybetmezsin. Yolculuk çok kısa. Meslektaşlarınız sohbette beğenmediğiniz bir yorum mu yaptı? Sakin ol. Duyma dediklerini. Onu affet. Yolculuk çok kısa. Demem o ki karşımızdaki insan bize ne mesele çıkarırsa çıkarsın, beraber seyahatimizin çok kısa olduğunu hatırlayarak hareket et... Kimse bu yolculuğun süresini bilmiyor. Kimse son durağının ne zaman geleceğini de bilmiyor. Bildiğimiz tek şey, birlikte seyahatimizin çok kısa olduğu... Arkadaşlarımızın, dostlarımızın kıymetini bilelim. Hürmetkârlığın, nezaketin, affetmenin, şükretmenin, güler yüzlü olmanın büyük bir erdem olduğununu unutmayalım ve bu
Din
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Hakikat iki kişiye muhtaçtır;biri onu dillendiren diğeri onu anlayan. Şems-i Tebrizî
İnsan ve Duygular
Zafer mi? Hüzün mü? Sen karar ver!
"Alıştım artık" ne anlamı derin cümledir? Bir taraftan başarıyı simgelerken, diğer taraftan çaresizliği ifade eder...
İnsan ve Duygular
Üstad Sadi Şirazi'den dini anlamak bir başka...
8/10
·223 syf.··
Beğendi
·
2021 16. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 25 Ağustos 2021 20:48
Bu yazarın okuduğum ikinci kitabı birinciye nazaran bu kitabı daha çok beğendim. Eski kültürler ve örf ve adetlerimize özellikle dinin güzelliklerine değinilmiş. Kitabı 1 ayda bitirmiş olmam tamamen benim tembelliğim iyi okumalar dilerim.
Din
BostanŞeyh Sadi Şirazi · Venedik Yayınları · 20213,351 okunma

Harun

, bir kitap okudu
8/10
·223 syf.··
Beğendi
·
32 günde okudu
·
Okunma: 25 Ağustos 2021 20:48
·
2021 16. kitabı
Şeyh Sadi Şirazi
8.5/10 · 3.351 okunma