- Aşk, kendini sevmek anlamına mı geliyor? Eğer böyle değilse, neden kendimize acıyor, ' bunu bana nasıl yapar ' sözünü kullanıyoruz?
Osman ciddileşiyor.
- Ben farklı düşünüyorum. Aşk güvensizlikle doğuyor, büyüyor; güvensizlik bitince, aşk da bitiyor. Aşk güvenle birlikte en çok birkaç dakika yaşar, güven devreye girince aşk buharlaşır. Karımı ele alalım; okulun güzel kızlarındandı, onun için deli oluyordum, başka çocuklarla konuştuğunda uykum kaçıyor, ondan başkasını düşünemiyordum. Önce arkadaş olduk, sonra da sevgili. Biri elimden alır korkusu vardı içimde, olmadı. Beni bırakmayacağını, başkasını sevmeyeceğini anlayınca aşkım bitti. Evlilikte aşk biter sözü buradan kaynaklanıyor. Şimdi güvensizlik ona geçti; terk etmemden, başka kadınlardan korkmaya başladı. Aşkı belki de güvensizliğin tadı, yaşamı hareketlendirmesi, uykularımızı kaçırması, yüreğimizi çarptırması nedeniyle seviyoruz...
Sayfa 91 - Ülkü ile psikolog Osman'ın konuşmaları·Kitabı okudu
Kadın sevebileceği zaman sevmiyor, ancak tatmin edilmeyen arzulara üzülüyor, kırılan benliğini tamir etmek istiyor, kaybedilen fırsatlara yanıyor ve bunlar ona AŞK çehresi altında görünüyordu...