Çok beğendiğim klasiklerden birisi,öğretmen olmama teşvik eden , sevdiren bir kitaptır benim için. Çalıkuşunu okuyupta hayallere dalmayan varmıdır acaba ? Belki farklı bakış açısından bakıpta farklı hayaller kuruldu ama verdiği hisler aynıdır bence .
Ben kamuran ve feride aşkından çok Feridenin tüm zorluklara rağmen dimdik ayakta durmasını, ücra yerlerde bile öf demeden ,isyan etmeden ögretme aşkıyla öğrencilerine ışık tutan bir öğretmen oluşunu sevmişdim.