İşte sen bunu anlamıyorsun doktor. Babam bütün ömrünce tek başına savaştı. Yenildiği zaman kendisi yenildi. Zavallı adamcağız ne kadar tek başına kalmıştı. Oysa ben artık yalnız değilim ve kimse beni yenemez, çünkü ben artık kendimin değilim. 
Psikologlar derki, bir insan kendi kendini sevdiği kadar kendi kendinden de nefret eder. İnsanlık da tıpkı insan gibi. Biz kendi aramızda savaşıyoruz ve bu savaşı ancak insanları birer birer öldürmekle kazanabiliyoruz… Çok yalnızım ben, çok ,Jim. Ben hiçbir şeyden iğrenmiyorum, hiçbir şeye karşı düşmanlığım yok…
Burton, “Bana sorarsan başlangıç diye bir şey yoktur ki,” dedi. “Amaç, yani son da yoktur. Bana öyle geliyor ki, insan hatırlayamadığı bir geçmişten beri göremediği ya da kavrayamadığı bir kavgaya girişmiş. Ve insan bu savaşta binbir zorlukla karşılaşmış ve bunları da yenmiş. Yalnız bir tanesini yenememiş; insanı. İnsanlık kendi kendinden öyle iğreniyor ki!”