İnsanın kendini açması, olgunlaşması, kusurlarını görmesi, ilimden başka bir şeyle mümkün değil tabii ki...
İlim farz, kadın-erkek ve tüm Müslümanlara farz. Fakat burada bir şeye dikkat etmeli asıl olan çok okumak değil, iyi kitabı çok okumaktır.
Âdeme muttasıl ol tâ ki cüdâ olmayasın.
Bir örnek veriyor İnsanoğlu hata eder ama baban Adem Adem'e bak hatadan sonra nasıl davranacağına bak. Evet hatası oldu ama boynunu büktü hatasını itiraf etti, özür diledi, af istedi.