İnsanın çevresindekilerle kurduğu ilişki doğa ile kurduğu ilişki gibidir, insanın kendi kendisiyle kurduğu ilişki ise çabayla kurduğu ilişkiye benzer; çaba için gerekli güç doğadan alınır.
Yaşamının daha başlangıcında iki ödev: giderek çevreni daraltmak ve kendini bu çevre dışında bir yerde gizleyip gizlememediğini sürekli sürekli denetlemek.