Cosette

Cosette
@Haticekkaraman
AÜ/Türk Dili ve Edebiyatı Instagram; @haticekkkaraman
öğrenci
Üniversite
24 Eylül 2003
73 okur puanı
Şubat 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Spoiler İçerir!
Puan vermedi·183 syf.··
2021 21. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 18 Mart 2021 14:38
Kitabı şimdi bitirdim sıcağı sıcağına da sizlerle fikirlerimi paylaşmak istedim.Şuan bu satırları ağlayarak yazıyorum hatta hıçkırıklar içinde çünkü çok ama çok etkilendiğim bir kitap oldu Şeker Portakalı...Zeze her dövüldûğünde hüngür hüngür ağladım,Zeze her haksızlığa uğradığında hüngür hüngür ağladım aslında ben ilk defa bir kitapta bu denli ağlayıp,etkilendim.Hayatta hepimiz bir kez olsun ölmek istemişizdir bunu en çok isteyenler arasında da Zeze vardı...Ama Zeze şanslıydı çünkü onu bu bütün çıkmazın içinden çıkarabilecek biri ile tanışmıştı Portuga...Benim kitapta en çok etkilendiğim yer;Zeze şarkı söyledikçe babasının onu dövmesiydi sanki kendimin hiçbir derdi yokmuş gibi her şeyi bırakıp Zeze için ağladım.Bu kitaba karşı biraz önyargılıydım çünkü aşırı övülüyordu benimde çok enteresan bir huyum vardır bu denli övülen bir şeye hep antipati duyarım neyse ki bu önyargımı kırıp kitabı okumaya başladım ,kitap hiç ama hiç durağan değildi çok akıcıydı hiç sıkabilecek satırlar yoktu her şey çok hızlı bir şekilde anlatılmıştı,aslında kitabın daha da uzun sürmesini her şeyden çok isterdim çünkü kitabın bitmesini asla istemedim.Kitabı okurken karakterlere hiç etmediğim kadar hakaretler ettim,Zeze'nin babasına,annesine ve ablalarına hepsinden o kadar nefret etmiştim ki anlatamam.Ne demek ya 5 yaşında bir çocuğun ölmek istemesi...Zeze'nin küçük omuzlarına taşımayacağından çok ama çok yük yüklemişlerdi,Zeze zaten kendisi kûçücük o büyük sorumlulukların altından nasıl kalksın ki?İyi ki de hayatına Portuga gibi biri girmiş...Eğer sizde benim gibi çok övülen şeylere önyargılıysanız bu kitapa karşı olan önyargınızı yıkın,hatta şuan her ne işiniz var ise bırakın ve bu kitabı okuyun çünkü sizlere çok şey katacak.
Edebiyat
Şeker PortakalıJosé Mauro de Vasconcelos · Can Yayınları · 2025275,5bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
DİKKAT!SPOİLER!SPOİLER!SPOİLER
Puan vermedi·1724 syf.··
Beğendi
·
2021 14. kitabı
·
27 günde okudu
·
Okunma: 27 Şubat 2021 02:56
Sefiller...Sefiller...Sefiller... Dünya edebiyatının baş yapıtı... Fransız edebiyatının baş yapıtı... Romatizm akımının baş yapıtı... Kelimeler bazen gerçekten kifayetsiz kalıyor,öylesine mükemmel öylesine kusursuz ve ilk cümlesinden son cümlesine kadar bir başyapıt... Jean Valjean ile üzüntüden mutluluğa sürükleyen... Fantine ile hüzünlenip ağlatan... Marius ve Cosette ile aşkı sevdiren... Thenardierler ile nefret ettiren... Anlayacağınız kitapta iyi-kötü,güzel-çirkin,doğru-yanlış kavramlarından her türlü karakterlerle tanışacağız,gelin birazda benim gözümden kitaba bakalım. Benim Sefillere başlama sürecim,doğruyu söylemek gerekirse biraz zor oldu.Sayfa sayısından korkuyordum,konusunun ağır olmasından korkuyordum,konusunun beni yoracağından korkuyordum,yazarın kaleminin ağır olmasından korkuyordum,anlayacağınız kendimce birçok farklı sebeplerim vardı.En sonunda daha fazla geciktirmek istemedim ve başlama kararı aldım ve iyi ki ama iyi ki bu kararı vermişim.Biraz kitabı özet geçecek olursak.Açıkçası kitabın ilk 80 sayfalarında çok sıkılmıştım piskoposun hayatı beni biraz sıkmıştı.Tam kitabı bırakacaktım ki...Jean Valjean ile tanıştım....Jean Valjean,vakti zamanında D kasabasında bir somun ekmek çaldığı için kürek cezasına çarpıtılmış biridir.Kaçma teşebbüslerinden dolayı cezası sürekli katlandığı için 19 yıl aradan sonra cezaevinden çıkıyor,Jean Valjean topluma düşman aynı zamanda kin ve nefret içindedir.Dışarı çıktığı zaman kalacak bir yer aramaya başlar ama eski bir kürek mahkumu olduğu için kimse ona kalacak yer vermez.Biri Jean Valjeana piskoposu önerir,piskoposun ne kadar yüce gönüllü olduğunu ve asla sınıf ayrımı yapmadığını söyler.Jean Valjean'da şansını denemek için piskoposun kapısını çalar.Piskopos sevecen davranır,ona yemek verir sonra kalacağı güzel temiz
Edebiyat
Sefiller (2 Cilt Takım)Victor Hugo · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025105,4bin okunma
!!SPOİLER İÇERİR!!
Puan vermedi·1062 syf.··
Beğendi
·
2021 5. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 24 Ocak 2021 22:20
!!SPOİLER İÇERİR!! Anna Karenina'yı yaklaşık dört aydır erteliyordum,doğruyu söylemek gerekirse sayfa sayısı beni bayağı bir korkutmuştu.Tolstoy ile tanışma kitabımdı ve bu kadar ağır bir kitapla Tolstoy'a başlamayı düşünmüyordum.En sonunda başlama kararı verdim ve iyi ki başlamışım iyi ki ama iyi ki başlamışım.Kitabın konusundan önce Tolstoy'un kaleminden söz edeceğim;1080 sayfayı öyle bir anlatmış ki...Konusu bakımından hikayesinin ilerlemesi bakımından yavaştı fakat yazar öyle bir denge kurmuş ki kitap resmen akıyordu mesela;100 sayfa okumuşum ama bana 50 sayfa okumuşum gibi geliyordu sayfaların nasıl aktığını anlamıyorsunuz bile.Benim kitapta en sevdiğim karakterler Anna,Darya,Kitiy,Levin ve Aleksey oldu.Kitap da en üzüldüğüm hayat Anna'nın hayatı oldu;Anna aslında hep sevilmek istemiş birinin onu düşünmesi birinin onu koşulsuz sevmesini istemiş.Bu sevgiyi Aleksey'de bulamayınca sevgiyi başka kollarda aramış...Ben Vronski'nin Anna'yı sevdiğine hiçbir zaman inanmadım, bence Vronski Anna'yı bir ulaşılmaz olarak görüyordu egosunu tatmin etmek için Anna'yı kendisine bağladı istediği hedefe ulaşınca da sevgi zannettiği şeyin aslında sevgi olmadığını fark edip Anna'dan uzaklaştı.Ama Anna Vronski'yi gerçekten seviyordu ya da öyle zannediyordu.Kitapta en çok sinir olduğum şey toplumun bu denli herkese müdahele etmesi oldu.Bence Anna'nın ölümündeki en büyük pay halka aitti,sürekli Anna'yı eleştirdiler,sürekli dışladılar bırakında kişi kiminle mutlu ise onunla olsun bundan insanlara ne ki.En çokta Anna öldükten sonra bu cümle beni üzdü "Evet, böyle bir kadının ölmesi gerektiği biçimde öldü.Ölümün bile aşağılık,rezil olanını seçti"kitapta beni en çok üzen cümle bu olmuştu.Kitapta bu kötü olaylar dışında,içimi ısıtan büyük bir aşk vardı Levin ve Kitiy,çok masum çok safça bir
Edebiyat
Anna KareninaLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Yayınları · 202555,7bin okunma
Puan vermedi·126 syf.··
2020 25. kitabı
·
12 saatte okudu
·
Okunma: 19 Aralık 2020 02:58
Goethe'nin,bu kitabı sadece iki hafta içerisinde yazdığını öğrendiğimde şok geçirdim.İnsan düşünmeden edemiyor bu kadar güzel mükemmel bir eseri iki haftada yazmak ne büyük bir sanattır.Açıkçası ben kitabı okurken büyük bir tebessümle okudum;sanki Werther o yazdığı mektupları bana yazmış gibi büyük bir istekle büyük bir haz ile okudum.Werther'ın yaşadıklarında bir parça kendinizi bulabilirsiniz,şahsen ben buldum...Werther mutlu olduğunda bende mutlu oldum onunla beraber bende üzüldüm onunla beraber bende hayal kırıklığına uğradım.Bayağı akıcı baymayan,sıkmayan bir kitap ben bir gün içerisinde bitirdim mesela.Kitabın içerisinde gerçekten güzel mesajlar da var,anlayana...
Edebiyat
Genç Werther'in AcılarıJohann Wolfgang Von Goethe · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024150,2bin okunma