“Ağla Kasap!” dedi bana. “Neye ağladığını bilmesen de ağla oğlum. Gözyaşı insan külüdür, ağla, mum ağlamazsa alev gülmez!” Ağladım ben. Herkes dönüp bakıyordu, âr edip saklanmaya çalıştım, “Utanma!” dedi, “Ağlayamadığın gün utanırsın, bugün değil.” Rahat rahat ağladım o zaman...
“Kızılderililerde ise cehennem ve şeytan gibi kavramlar yoktur. Çünkü onlara göre, kötünün bir krallığı ya da gücü olamaz. Ölen kişi kötüsüyse cennete gidemez,ruhu boş boş dolaşır. “
Eski Türkler, tabiatta oldukça gizli kuvvetlerin olduğuna ve ruhlar aleminin gelecekteki hayatlarında çok önemli bir yere sahip olduğunu düşünürlerdi. Tabiattaki her varlıkta mahiyeti kavranamayan gizli bir takım güçler olduğuna inanırlar, bu nedenle de onları canlı kabul ederlerdi. Bu yüzden bir şamana göre etrafımızdakiler bizim “çevremiz” değil, “ailemizdir”. Eski Hatti inancına göre de dünyadaki bütün varlıklar canlıdır ve hepsinin ruhları vardır.