"İran'da Tebrizi karışmadığı bir yenilik hamlesi bulamazsın. Meşrutiyet Tarhan'da doğsa da beşiği Tebriz'de sallanır, meclis Tarhan'da kurulur ama Tebriz de kurulur. Çünkü Tarhan'a çıkan bütün çıkan yollar bütünüyle Tebriz'den geçer, İran'ın bütün rüzgarları önce Tebriz'de eser. Tebriz'de rüzgâr esse Tarhan'da fırtına kopar. Tebriz üşümezse İran titremez. Tebriz'de kapı çarpsa Tarhan'da deprem olur. Tebriz titrerse Tarhan sarsılır. Tebriz sarsılırsa Tarhan yıkılıp gider. Tarhan'ın talihi Tebriz'in alnında yazılıdır."
"Çünkü Tebriz kapıdır. Her şey, yollar gibi önce Tebriz'e uğrar Erivan'dan, Tiflis'ten, Bakü'den, Batum'dan,... , İstanbul'dan gelen hiçbir şey Tebriz'e uğramadan İran'a giremez. Tebriz Darüssaltana'dır. Şehzade tarafından yönetilir. Yani saltanatın kapısı Tebriz'den açılır."