"Tamam da burada küstahlık nerede? Gerçekten hissediyorsa neden söylemesin ki? İyi de nasıl olacak, daha yeni tanıştık. Bir hanımefendiyle henüz iki veya üç kez görüşmüşken kimse böyle bir şey demez. Bu sadece Oblomov'un yapabileceği bir şey".
"Dünyaya gelmek ve var olmak bir mucizedir ama insanların çoğu bunu düşünmez. Dünyaya gelmiş olmalarını ve varoluşlarını çok doğal karşılar ve bunu sayılamayacak kadar çok parametrenin kesişmesiyle oluştuğunu akıllarına getirmezler. O mucizeyi yok edenler, hatta bununla övünenler de ne yaprıklarını bilmezler. Ama düşünenler ve bilenler de vardır. Ve bu insanlar zaman zaman 'varoluş korkusu ' içine girer , aynaya baktıkları zaman kendilerinin seçmediği yüzlerinin ne anlama geldiğini çözmeye çalışırlar. 'Ben' ne demektir? Var olmanın bir anlamı var mıdır? Ve hangi nedenden dolayı o insan sizsinizdir? "