Hayrunisa

Hayrunisa
@Hayrunisatrn
Teknoloji konforuyla gözü boyanırken ciğerleri sökülen bir dünyanın sakinleri eğer gönüllü bir işbirliği, bilinçli bir ihanet, ahmakça bir gaflet ya da saf kötülük içinde değillerse o lânetle yüz yüze gelebilir. Gözünün bebeğine batan dikenin acısını hissederken haykırabilir: Bir şey olacak. Hem de çok kötü bir şey...
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Dünyanın istikbalinden, merhametten, iyilikten, vicdandan, ahlâktan, erdemden bahsetmeyi çoktan geçtim. Geçtim de, bu azgın iştiha sana ölümü nasıl unutturdu? Ölümlü olduğunu bilerek yaşamak cehennemdi ama bunu bilen tek canlı olmak cennetin değil miydi? Bir gül dalı henüz açık bir mezarın üzerine eğilirken gözlerin o kadar mı körelmişti? Mezar bile cesedi beklediğinin bilincindeydi, bir sen mi kestiremedin?
Sayfa 119·Kitabı okudu
Ya Rabbi! Ben içtiği suya, yediği lokmaya, giydiği hırkaya şükreden biriyim. Bilirsin, öyle, senin adını unutmuşlardan değilim. Dilimden taşanda kusur varsa affet ism-i rahmanınla, esirge ve bağışla; ama bu dünya bana zor geldi. Suyun boğması, taşın sertliği vardı, amenna. Büyük balığın küçük balığı yutması senin kuralın. Denizin dalgasından, tufanın yazgısından da değildi şikâyetim. Ama insan yok mu? Bu pusu kuran zekâ, bu cingözlük, bu kurnazlık ürküttü beni, bir tiksinti kapladı içimi. Oysa hepsi gül olacak kıvamda halk edilmişti. Ne garip! En eski şairler de aynı şeyden şikâyetçi. Vardı elbet sönmüş ateşi yakanı, önü kesilmiş suyu akıtanı. Bulutla omuzdaş, kurtla kuşla bir hizada, kendi acısında evrenin acısını tecrübe edeni. Lâkin ne yalan söyleyeyim, böylesi bana az denk geldi. Onlar da zaten bu dünyalı değil, cennetliydi. Gerçeğin yolu bir, aklın yolu aynı taşlarla döşeli.

Hayrunisa

, bir kitap okudu
Puan vermedi·320 syf.·
14 günde okudu
·
2025 2. kitabı
Talha Uğurluel
9.4/10 · 918 okunma
Bugün Türkiye'mizde yaşayan ve Abgarların İseviliği kabul ettiği Hz. İsa dönemi gibi çok erken bir tarihte İseviliği benimseyen Süryaniler, günde 7 vakit namaz kılmaktadırlar. İbadetlerinde aynen Müslümanlarda olduğu gibi rükû ve secde vardır. Hiç Mısır Kıpti (Kopt) Hristiyanlarına baktınız mı? Ya da Peygamberimiz (sas) Habeşistan'a sahabileri gönderdiğinde, onlardan Meryem Sûresi'ni dinleyen ve "Sizinle aramızda ancak şu küçük çöp kadar fark var" diyen Kral Necaşi'nin Afrika Hristiyanlığına? Etiyopya, Somali, Eritre ve Cibuti bir zamanlar tek bir devletti ve adı Habeşistan'dı. Bu bölgenin İsevileri, kiliselerine ayakkabısız girer, kilise içleri halıyla döşenmiştir, ibadetlerinde rükû ve secdeleri vardır. İşte Avrupa Katoliklerinin ve Roma Ortodokslarının sakladıkları gerçekler bunlardır. Bu nedenle Abgarları, devlet olarak Hz. İsa'ya ilk tâbi olan bu temiz İsevileri daha yakından tanımak zorundayız.