Sen, benim kitaplarımın satırlarında gezemezsin,
zihnimin dehlizlerinde yankılanan düşüncelere nüfuz edemezsin.
Kudretim senin hayallerinin ötesinde.
Şu masada duran kitabı kaç kez okudun?
Ya da anlamadan bir göz mü gezdirdin
Platonu,Merkideseki,Sümeri hiç düşündün mü?
Ya da daha absürtçe
Musa’nın varlığını araştırdın mı?
İbrahim gibi inancını sınayan bir ateşin önünde durdun mu?
Geceleri, "Tanrım, hangi gerçekle huzuruna çıkacağım?" diye vicdan çektin mi?
Başkasının kutsal metinlerini yargıladın,
ama kendi kitabını bir kez olsun açtın mı?
İğneyi hep başkalarına batırdın da
acısını kendi teninde hissettin mi?
Çünkü korkaklık hepimizin teninde ve korkaklık en cesur yürekleri bile alaşağı eden bir sistem