Zorlandıkları bir deneyim esnasında insanlara yardım değil de on yıl sonra bu deneyim hakkında neler hissedeceklerini sormanın, olayı doğru bir perspektife yerleştirmelerine büyük ölçüde yardımcı olduğunun göstermiştir. Bu soruyu sormak insanların o anki deneyimlerinin geçici olduğunu anlamalarını sağlıyor ve bu da onları umut veriyor.
İnsan kendi durumunu bu kadar dar bir açıdan gördüğünde karşısındaki sorun, olduğundan çok daha büyük görünür ve iç sesin olumsuz tarafı konuşmaya başlar.